暗星和堇青

暗夜的子女,低吟风雨。

[原创诗歌]Farewell,Auservate告别,奥瑟维特

ps:配伴奏更佳Monastery Of La Rabida-Vangelis
(赠与挚友)
————————————————————————
Shadow covers a long time
阴霾笼罩已久
Darkness doesn't allow any light
黑暗禁行光明
What have I done
我都做了什么
War has begun
战争已打响
Tears streaming down
泪水滚落两行

A figure shining like the star
身影闪烁着星辰之光
Even I am almost blind
尽管我已盲
What should I do
我该做些什么
To be my beacon
做我的信标
I only have you to rely on
你是我唯一的希望

Auservate!I call you that
奥瑟维特!我如此称呼你
Auservate!Who I deeply trust
奥瑟维特!我深信着你
The dusk let us stay apart
黄昏使我们彼此分离
You are in the sun
你沐浴阳光
I'm in the dark
我沉醉暗影

Your vioces try to be calm
你保持冷静的声音
Your battle is getting hard
你的战事逐渐迷离
In the wind you go as light
风中你飞快而轻盈
As star of boundless sky
如无尽天空里的星
Mirth conceals the soreness
欢笑后藏匿着酸辛
Dark eyes include deep valley
眸下有深邃的谷地
In the woods you are twinkling
林间的你微光跃起
When the nightingale sings
在夜莺欢声鸣之际

I'm not going to dig a cave
我不愿自掘坟墓
Bury spirit in the grave
埋葬灵魂于深处
Sorrow reigns a weary head
伤痛着疲倦头颅
But stand I must,in waves
波涛中伫立依旧

Auservate!I call you that
奥瑟维特!我如此称呼你
Auservate!Who I admire most
奥瑟维特!我尊敬着你
You can see the dawn has come
你已眺望将至的黎明
For you is success
你已成功
And I receive despair
我则绝望

Dignity sustain a broken heart
尊严支撑着破碎心脏
I look down,and see the night
我低头看那夜的忧伤
I take a deep breath,diving to the end
我深呼吸,跃进终结
But you,I still engrave
但是你,我仍铭记

The last scene is your face in my mind
脑海中最后的画面是你的
Always encourage me,when I'm desperate
绝望中的鼓励,你总是如言
I'm sorry,I let you down
很抱歉,让你失望
Survive all along
好好活着
dear Auservate!
珍视的奥瑟维特!
[END]

评论

热度(14)